Тибетска диета за имунитет

tibet_gory_i_monastyri

Снимка: greenbag.ru

Тибетската диета е една от най-добрите за поддържане на висок имунитет. Тя е млечно-вегетарианска и изключва всички видове месо, като отдава предпочитание на храната от растителен произход. Освен, че вталява, този режим предлага още едно предимство – покачва имунитета и е много полезен за хора с хронични здравословни проблеми.

Харесайте страницата ни във Фейсбук

Тибетската диета включва предимно сурови или варени, по-рядко задушени, плодове и зеленчуци. Пиенето на течности е ограничено.
След изтичане на седмицата, за която е планиран режимът, се допуска консумацията на малко месо. После диетата може да бъде повторена. Препоръчва се храната да се приема на малки порции, като се яде бавно.

Меню за седмицата

Ден 1
Закуска: чаша мляко, малък сухар.
Обяд: 150 г варен боб, грах или леща, 200 г салата от домати, чушки, лук и магданоз; голяма зелена ябълка или портокал.
Вечеря: 250 г салата от бяло зеле, подправена с лимонов сок, 150 г от любимите ви плодове, чаша минерална вода.

Ден 2
Закуска: чаша минерална вода, голяма ябълка.
Обяд: 200 г сварена риба, 200 плодова салата от ябълки, круши, сини сливи и др.; един портокал.
Вечеря: 250 г тиквички, задушени в малко растително масло, 3 домата, малко хляб, чаша доматен сок.

Ден 3
Закуска: чаша мляко, 2 сухара.
Обяд: 200 г варен фасул, 200 г салата от домати, лук, свежа краставица, и чесън, подправена с растително масло.
Вечеря: 200 г сварено цвекло, 2 ябълки, един портокал, малко парче хляб, чаша доматен сок.

Ден 4
Закуска: чаша минерална вода, малка кифличка.
Обяд: 250 г сварена риба, 200 г плодова салата от любимите ви плодове, чаша прясно изцеден сок от ябълки.
Вечеря: 200 г варен зелен фасул, 200 г настъргани моркови, подправени в растително масло и чесън, чаша чай, малък сухар.

Ден 5
Закуска: чаша мляко, малка кифличка.
Обяд: 200 г салата от червено зеле, подправена с лимонов сок, чаша айран, 2 ябълки.
Вечеря: 200 г сварена риба, 200 г патладжан, задушен в растително масло с малко моркови, филийка черен хляб, чаша минерална вода.

Ден 6
Закуска: чаша прясно изцеден сок от ябълки, един портокал.
Обяд: 200 г салата от настъргани моркови, подправена с растително масло, 200 г салата от домати, чушки и лук, чаша минерална вода.
Вечеря: 150 г сирене, 2 сухара, 100 г ягоди, чаша мляко или 2 чаши айран.

Ден 7
Закуска: чаша мляко, 2 сухара.
Обяд: 250 сварена риба, 250 г салата от бяло зеле, подправена с лимонов сок, чаша минерална вода.
Вечеря: 200 г варен боб, 100 сирене, 250 г от любимите ви плодове, чаша минерална вода или прясно изцеден сок от ябълки.

Източник: Днес +

Leave a Comment

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.